Umbrellas blanketløsning på trapperne

Umbrella blanketløsningen går i luften i uge 8. Løsningen har til formål at lette arbejdsgangen for sagsbehandlerne og gøre ansøgningsproceduren lettere for borgerne.

I uge 8 er der overtagelsesprøve på Umbrella blanketløsningen. Løsningen er en digital selvbetjeningsløsning, der skal lette arbejdet hos borgere og sagsbehandlere.  

Tre kommuner vil i forbindelse med overtagelsesprøven teste løsningerne nemlig Sønderborg, Horsens og København. På baggrund af overtagelsesprøven og øvrig dokumentation forventer KOMBIT, at leverandøren Dafolo går i gang med at udrulle løsningen til de tilsluttede kommuner i ugerne 10-14.

Hvis der er spørgsmål til de konfigurationsoplysninger, kommunerne har givet Dafolo, tager Dafolo direkte kontakt til de pågældende kommuner.

Kommuner modtager brugervejledning

I forbindelse med implementeringen vil kommunerne modtage en nærmere beskrivelse af løsningerne. I beskrivelsen indgår blandt andet en brugervejledning. KOMBIT vil desuden afholde demonstrationsmøder, hvor vi fremviser funktionaliteterne i løsningen Adresseforespørgsel og bopælsattest.

Demonstrationsmøderne bliver afholdt forskellige steder i landet, og vi sender invitationer ud i marts.

Såfremt kommuner også ønsker en demonstration af teknik og miljø-løsningerne, kan dette arrangeres ved at kontakte Pernille Østerbye på mail: pop@kombit.dk.

Tekst til kommunens hjemmeside

Da adresseforespørgsel og bopælsattest er straksafklaringer, er der brug for supplerende information på kommunens hjemmeside. Vi har derfor udarbejdet en standardtekst, som kommunerne frit kan kopiere. Denne tekst vil blive leveret sammen med brugervejledningen.